Är du handlare?





Du som är medlem, logga in här!

Organisationsnr





[ 2016-01-28 ]

Sporthandeln utklassar motståndet på service

Sporthandeln är den i särklass bästa branschen vad gäller kundbemötande. Det visar Daymakers årliga index. ”Sporthandeln är väldigt mycket mer aktiv på att ta kontakt med kunden”, säger Daymakers vd Peo Eriksson.

Sporthandeln får det bästa resultatet bland 19 branscher i hela detaljhandeln – och förbättrar förra årets poäng med fem procentenheter till total måluppfyllelse på 82 procent.
Toppskiktet på Daymakers lista över de 50 bästa kedjorna domineras av just sporthandeln.
Branschen konkurrerar i stor utsträckning med klädhandeln om samma kunder.
Men i årets undersökning försämrar klädbutikerna sitt resultat med två procentenheter och ligger fast förankrade i undersökningens bottenskikt.
Sporthandeln får toppbetyg på en rad punkter och är hundraprocentiga när det gäller god produktkunskap och att visa engagemang och intresse.
Peo Eriksson menar att det ger sporthandeln en fördel i kampen mot renodlade näthandlare.
– Sporthandeln är mer redo att möta konkurrens från e-handeln, säger han.

Från Markets Nyhetsbrev 2016-01-28



[2016-04-29]
Ska verkligen den lilla företagaren behöva bära samhällets misslyckande på sina axlar? 

[2012-11-26]
Allt fler cyklar säljs 

[2012-04-13]
Nya avtal klara inom Handeln  

[2012-02-02]
Regeringen: Ingen lag om kontanter i butik 

[2012-02-02]
Dubbdäck till cyklar rekordsäljer 

[2011-07-01]
OB-tilläggen i handeln uppmärksammas i Almedalen 

[2011-03-30]
2011 års cykeltrend: Den hälsosmarta cyklisten! 

[2011-02-24]
Lagförslag riskerar slå ut småbutiker 

[2010-11-17]
Butikerna och Företagarna inleder samarbete 

[2010-10-29]
Det blev som vi förutspådde – Cykelförsäljningen har ökat kraftigt 


Fler nyheter »