Är du handlare?





Du som är medlem, logga in här!

Organisationsnr





[ 2015-06-26 ]

Butikerna först i Sverige med nytt modernt kortinlösenavtal som också har lägst pris

Cykel Motor och Sportfackhandlarna, tillsammans med Butikerna, har ingått ett samarbete med The Payment House och Elavon för betalningslösningar. Genom detta erbjuds Butikernas medlemsorganisationer från 1 september via den globala aktören Elavon Merchant Services ett kortinlösenavtal av ett helt nytt slag som ger handlarna lägsta möjliga inlösenavgift

- Det är inte bara det låga priset som gör avtalet unikt, utan också att det är framtidssäkert, säger Butikernas vd Bengt Hedlund.


Det viktigaste är att Butikernas avtal ger den just nu absoluta lägsta inlösenavgiften inom svensk handel. Dessutom tillkommer det några nya viktiga saker. Den första hänger samman med att interchangeavgifterna går ner i höst på grund av de nya lagarna inom EU.

- Då kommer våra priser automatiskt att följa med ner eftersom vi endast har avtalat om ett påslag på interchangeavgiften. Det är en av poängerna i den här nya konstruktionen, säger Bengt Hedlund och förklarar vidare vad som mer gör modellen annorlunda.

- För kreditkort gäller samma som tidigare, det vill säga att avgiften utgörs av en procentsats på beloppet. Men detsamma gäller nu även för bankkort där man tidigare haft en transaktionsavgift. Man har alltså en procentsats på båda typerna av kort och ingen annan avgift. Det innebär stora lättnader för handlarna och är helt unikt.

Men inte nog med det. Att det är olika procentsatser på olika typer av kort är också en nyhet. Tidigare har det handlat om ett genomsnitt. Nu betalar man för vad det verkligen kostar hos respektive kortinlösare. Men man behöver inte hålla reda på det själv utan bara veta att man har lägsta möjliga pris.

- Vi är mycket glada att kunna erbjuda Butikerna detta nya kortinlösenavtal från Elavon Merchant Services som vi arbetat fram tillsammans med Elavon. Detta är första erbjudandet som medlemmarna inom Butikerna kommer att få ta del av. Senare i höst så kommer vi erbjuda intressanta paketlösningar där bland annat eeZee pay och eeZee pos kommer att vara en del i detta paket, säger Roland Östin, Group Sales Director & Country Manager, The Payment House.

- Avtalet med Butikerna är en viktig milstolpe för Elavon i Sverige och visar att svenska kunder nu kan glädje av globala aktörers inträde på den svenska marknaden, säger Elavons vd i Nordeuropa, Ketil Fridheim.


Om Elavon
Elavon har varit ledande på betalningslösningar och kortinlösen i över 40 år. Man erbjuder sina kunder en av världens bästa teknologier för att genomföra betalningar. Lösningarna passar för alla – från stora internationella koncerner till lokala små butiker. Man levererar trygga betalningslösningar för alla typer av betalningar, så att företag - oavsett storlek – kan ta emot betalning med kort.
Den säkra och robusta plattformen säkrar goda affärer för företag över hela världen. Med U.S.Bank i ryggen levererar man globala, säkra, flexibla och innovativa lösningar till sina kunder och partners. Både Dynamic Currency Conversion (DCC) och NFC-lösningar stöttas i bolagets system.
Mer än 1,3 miljoner butiker har valt Elavon som sin partner.

Om The Payment House
The Payment House levererar lösningar till ett stort antal branscher. Huvudsakligt fokus ligger på att utnyttja den senaste tekniken och marknadens mest avancerade m-pos-lösningar. Tillsammans med marknadens mest avancerade betalningslösning eeZee pay, kan man leverera högeffektiva produkter och tjänster till våra kunder, ge tillgång till ett brett utbud av betaltjänster. Genom våra partners kan man leverera betalningslösningar som täcker alla kunders behov.




[2016-04-29]
Ska verkligen den lilla företagaren behöva bära samhällets misslyckande på sina axlar? 

[2012-11-26]
Allt fler cyklar säljs 

[2012-04-13]
Nya avtal klara inom Handeln  

[2012-02-02]
Regeringen: Ingen lag om kontanter i butik 

[2012-02-02]
Dubbdäck till cyklar rekordsäljer 

[2011-07-01]
OB-tilläggen i handeln uppmärksammas i Almedalen 

[2011-03-30]
2011 års cykeltrend: Den hälsosmarta cyklisten! 

[2011-02-24]
Lagförslag riskerar slå ut småbutiker 

[2010-11-17]
Butikerna och Företagarna inleder samarbete 

[2010-10-29]
Det blev som vi förutspådde – Cykelförsäljningen har ökat kraftigt 


Fler nyheter »